نکات مهم برای انجام پروژه با متلب

  • 10 مرداد 1401
  • 0 نظر
  • admin

متلب دارای رابط کاربری گرافیکی با ویژگی های بسیاری است. این می تواند برای داشتن ایده ای از متغیرهای موجود در فضای کاری شما و داشتن یک پنجره ویرایشگر کد در کنار محیط تعاملی فضای کاری فعلی مفید باشد. در این رابط کاربری گرافیکی، متلب به شما اجازه می دهد تا متغیرها را در یک ویرایشگر صفحه گسترده ویرایش کنید. در حالی که این ویژگی وجود دارد، موافقم که ویرایش متغیرها به این روش عادت بدی است. می توان استدلال کرد که “پس این ویژگی نباید آنجا باشد!”. خوب، شاید، اما من همچنین فکر می کنم هنگام یادگیری برنامه نویسی در متلب (به طور ایده آل، یک همکار با تجربه بیشتر، یا حداقل یک دوره یا کتاب آنلاین) راهنمایی داشته باشید، و این غیرمنصفانه است که صرفاً روی برنامه تکیه کنید. مواجهه با ویژگی ها برای هدایت یادگیری مهارت. وقتی متلب را آموزش می‌دهم، از هیچ یک از ویژگی‌های رابط کاربری گرافیکی استفاده نمی‌کنم – بدون ویرایش متغیر، بدون استفاده از ابزار ویرایش طرح. فقط به این دلیل که ویژگی وجود دارد به این معنی نیست که باید از آن استفاده کنیم، اما من ترجیح می‌دهم ویژگی‌های بیشتری داشته باشم تا کمتر.

فریلنس پروژه :سایت فریلنسری و دورکاری

من از متلب در مقیاس 10 تا 20 ساعت در هفته (به طور متوسط) استفاده می کنم، اما از انواع زبان های برنامه نویسی دیگر نیز به صورت هفتگی استفاده می کنم، از جمله پایتون. یک نکته مهم این است که می خواهید در آن زبان چه کاری انجام دهید. برای تحقیقات علوم اعصاب شناختی، متلب به دلیل جعبه ابزارهایی مانند SPM (برای fMRI) و EEGLAB (برای EEG) می تواند یک موهبت بزرگ باشد. در حالی که اینها را می توان بدون توانایی برنامه نویسی زیاد استفاده کرد، تسلط به متلب به شما این امکان را می دهد که “زیر سرپوش” را نگاه کنید و ایده بسیار بهتری از کاری که انجام می دهند و اینکه چگونه برخی از کدها را می توان برای دسترسی به برخی از کدها تنظیم کرد. از متغیرهای درونی آنها متلب همچنین هنگام نوشتن کد برای تجزیه و تحلیل داده های رفتاری مفید بوده است، زیرا متلب به گونه ای طراحی شده است که به صورت تعاملی با آن کار شود.

مسلماً، این می‌تواند منجر به کد اسپاگتی شود، اما اینجاست که آموزش در زمینه مستندسازی و ساختار کد حاصل در ساخت خطوط لوله آنالیز قابل تکرار مهم است. من ابتدا از Python قبل از متلب استفاده می کردم، اما از اینکه نمی توانم به طور فعال با کدم کار کنم و بلوک های کد را قبل از اینکه آنها را به اسکریپت ها و توابع خود متعهد کنم به صورت زنده بنویسم متنفر بودم. از آن زمان این مشکل در پایتون با ظهور (IPython) و (Jupyter) تا حدودی کاهش یافته است، اما این مثالی است که در آن وجود یک شرکت پشت متلب یک نقطه قوت است. پایتون توسط گروه های زیادی از داوطلبان علاقه مند توسعه یافته است. در مقابل، متلب توسط یک شرکت توسعه می‌یابد که منجر به رویکرد جامع‌تری برای توسعه ویژگی‌ها می‌شود (به عنوان مثال، توابع ترسیم یکپارچه، به جای استفاده جداگانه از (matplotlib) و سپس در بالای دریا). همچنین ثبات نام‌گذاری در جعبه ابزارهای متلب بیشتر است، زیرا یک شرکت پشت آن برای مدیریت توسعه در بین تیم‌های مختلف وجود دارد.

انجام پروژه برنامه نویسی

هنگام مقایسه زبان های برنامه نویسی مختلف، بدون شک ویژگی هایی در یکی وجود دارد که در دیگری وجود ندارد. من فکر می‌کنم متلب در ارائه یک فضای انعطاف‌پذیر برای کار در داخل آن خوب است – به عنوان مثال، متلب معمولاً چندین عملکرد قابل دسترسی خارجی را در یک فایل اجازه نمی‌دهد، اما راه‌حل‌های آسانی برای این کار وجود دارد که می‌توان در کمتر از یک دقیقه جستجو پیدا کرد. . به طور کلی، یک سوال مهم این است: یک محقق روانشناسی شناختی/علوم اعصاب چقدر باید مهارت برنامه نویسی داشته باشد؟ به‌عنوان نظر خودم، فکر نمی‌کنم آن‌ها باید تحلیل‌های خود را در یک برنامه صفحه‌گسترده انجام دهند، اما همچنین فکر نمی‌کنم که لازم باشد مهارت ایجاد جعبه ابزار تحلیل را داشته باشند.

بخشی از علاقه من به متلب این است که به طور کلی نحو آن را بصری تر از پایتون یا (R) می دانم. در حالی که من متلب را دوست دارم، اما به آن وابسته نیستم، بنابراین درباره زبان های دیگری که نحو مشابهی را اتخاذ می کنند، هیجان زده هستم، اگرچه در مراحل اولیه توسعه هستند و جامعه کاربری کوچکتری دارند، مانند جولیا.

این وبلاگ با الهام از وبلاگ اولیویا نوشته شده است، و نه به عنوان پاسخ مستقیم. موضوعاتی وجود دارد که او مطرح می کند که من ترجیح دادم در اینجا در مورد آنها نظر ندهم، به عنوان مثال که متلب دستور زبان رسمی مشخصی ندارد و می تواند جنبه های زبان را با نسخه جدید تغییر دهد – شاید من به سادگی مشکل را نمی بینم. از آنجایی که من به طور رسمی به عنوان یک برنامه نویس آموزش ندیده ام، همچنین مشکل شمارش نمایه سازی از 1 را دنبال نمی کنم. در حالی که متلب منبع بسته است، بسیاری از کدهای داخلی به راحتی قابل مشاهده هستند و من به وضوح استفاده از متلب را به عنوان نمی بینم. یک عمل “غیر اخلاقی”

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط