مناسب ترین مقاصد سفر داخلی در فصل پاییز

  • 14 شهریور 1401
  • 0 نظر
  • admin

اگر قصد سفر داخلی در ایران را دارید ، بدون شک اولین سوالی که به ذهن تان خطور می‌ کند ، راحت‌ ترین بازه زمانی است. در این مطلب می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که بهترین فصل برای سفر داخلی در ایران کدام است. با ما همراه باشید.

سفر داخلی در فصل پاییز

همانطور که می دانید ایران کشور بزرگی بوده و اینکه هر منطقه دارای آب و هوای متفاوتی است. این موضوع ممکن است باعث شود در برنامه سفر خود تجدید نظر کنید. برای ارائه یک ایده کلی از انواع مختلف آب و هوای ایران ، می توان به این نکته اشاره کرد که معمولاً با رفتن از شمال به جنوب ، آب و هوا به طور قابل توجهی تغییر می کند. بنابراین باید در هنگام مسافرت فصل سفر را در نظر بگیرید. در ادامه به مناسب ترین مقاصد سفر داخلی در فصل پاییز می پردازیم. البته اگر قصد سفر خارجی هم دارید، کشورهای نزدیک ایران برای سفر پاییزی زیادی وجود دارد که شما می توانید آنها را نیز انتخاب نمایید.

سفر داخلی در فصل پاییز بهترین زمان برای سفر داخلی به شهرهای ایران است. با ورود به ماه مهر ، هوا شروع به خنک شدن کرده و کشور پاییز رنگارنگ زیبایی را تجربه می کند. اگر واقعاً مشتاق گشت و گذار در کویرهای دیدنی ایران هستید ، پاییز بهترین زمان برای سفر به ایران است. با سردتر شدن هوا ، گشت و گذار در کویرهای زیبا مانند مصر و مرنجاب آسان‌تر می‌ شود. شهرهای یزد ، کاشان ، اصفهان ، تهران و کرمان از دیگر مقاصد خوب برای سفر در این فصل از سال هستند.

سفر به شهر کاشان

در این شهر که در حاشیه کویر ایجاد شد ، دستور ساخت قلعه ای در دوره سلجوقی صادر گردید. کاشان در این دوره به کاشی کاری معروف شد. امروزه علاوه بر سرامیک کاری و کاشی کاری ، این شهر به باغ های گل رز و گلاب نیز معروف است. کاشان شهری است که در مسیر تهران به اصفهان قرار دارد و به یکی از شهرهایی تبدیل شده که ما را تحت تأثیر قرار می دهد. کاشان شهری است که می توان به راحتی با پای پیاده از آن بازدید کرد، زیرا مرکز آن کوچک است. کاشان برای یک سفر و گردشگری داخلی در فصل پاییز بسیار مناسب است.

سفر به کویر مرنجاب

کویر مرنجاب کویری است که در 30 کیلومتری کاشان قرار دارد. پس از اتمام جاده سیمانی ، با مناظر شتر به کویر می رسید. پس از یک صعود کوچک ، فرصت تماشای غروب خورشید را پیدا می کنید. به دلیل وزش باد در شب بهتر است به کاروانسرا بروید. گذراندن یک شب در بیابان به شما کمک می کند به دنیای درون خود سفر کرده و دنیای فکر خود را گسترش دهید. برای سفر داخلی در فصل پاییز کویر مرنجاب گزینه مناسبی است. مجله گردشگری تاپ توریستم بهترین مرجع برای انتخاب بهترین مقصد برای سفر است.

سفر به یزد

اگر در سفر داخلی در فصل پاییز به دنبال تاریخ و زندگی سنتی ایران هستید ، حتماً از شهر یزد گذر کنید. برای لذت بردن از یزد نیازی به برنامه ریزی خاصی ندارید. در منطقه قدیمی شهر تاریخی شهر قدم بزنید و ساختمان های قدیمی باشکوه را در انجا ببینید. از دیدنی های خانه های خشت و گلی در کوچه های باریک و پر پیچ و خم شهر قدیمی یزد شگفت زده می شوید. هنگام قدم زدن در شهر قدیمی یزد احساس می نمایید در دنیایی کاملا متفاوت سفر می کنید. در طول این پیاده روی خانه های قدیمی و مناظر گوشه ای خیره کننده را خواهید دید که با رنگ های بسیار سنتی تزئین شده اند.

سفر به اصفهان

اصفهان در میانه ایران در مسیر بزرگراه تهران – شیراز در کنار زاینده رود قرار دارد. اصفهان در 450 کیلومتری تهران ، پایتخت ایران، 5 ساعت، تا شیراز 483 کیلومتر، 5.30 ساعت و 313 کیلومتر با یزد، 3 ساعت و 45 دقیقه زمان سفر دارد. برای سفر داخلی در فصل پاییز ، اصفهان محبوب ترین شهر ایران در بین مسافران است. عظمت جذاب تاریخ ایران به بهترین وجه در اصفهان احساس می شود. مهمترین دلیل این است که برخلاف تخت جمشید که آسیب دیده ، به خوبی حفظ شده و به شما امکان می دهد آن دوران را واقعاً تجربه کنید. در اصفهان بدون نیاز به تخیل می توانید با چشم و دست مهمان تاریخ امپراتوری ایران باشید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط