بررسی شست و شوی نانو با اعلاشویی فرش در قالیشویی ها

  • 14 شهریور 1401
  • 0 نظر
  • admin

به جرات می توان گفت که فرش مهم ترین وسیله در خانه است که تاثیر بسزایی در دکوراسیون منزل دارد. به همین دلیل نظافت و شست و شوی آن نیز در جلوه آن موثر است. تفاوت های شستن فرش در خانه و قالیشویی زیاد است از مهم ترین آنها، امروزه به جای شستن فرش ها از مواد از شست و شوی نانو یا اعلاشویی استفاده می کنند که در این مطلب به ویژگی های آنها می پردازیم.

در گذشته نگاه اشتباهی نسبت به قالیشویی ها وجود داشته و خانواده ها برای شستن فرش ها از مواد مختلفی استفاده می کردند که هرکدام دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی است. صابون ها، شامپوها، اسپری ها، لکه برها و ژل ها از جمله رایج ترین موادی هستند که در شستن و تمیز کردن فرش ها به کار رفته اند.

هم اکنون با توسعه کیفیت شست و شوی فرش و قالی نگاه کاربران معطوف شرکت های قالیشویی شده و با اطمینان شست و شوی قالی خود را به آنها می سپرند. برای شستن فرش مواد شوینده گوناگونی وجود دارد که هر کدام قابلیت ها و کاربردهای متعددی دارند. شست و شوی نانو باعث می شود که فرش ها به صورت کامل تمیز شده و هرگونه آلودگی از آنها پاک گردد. شست و شو با مواد نانو از بروز بیماری ها و حساسیت های چشمی، پوستی و تنفسی جلوگیری کرده و تاثیر بسیاری بر سطح سلامتی خانواده ها دارد.

مواد نانو چیست؟

به موادی گفته می شود که از واحدهای کوچک بین ۱ تا ۱۰۰ نانومتر حداقل در یک بعد تشکیل شده باشند. این مواد در صنایع مختلفی مانند شست و شوی فرش و مبل شویی کاربرد دارند. معمولا کارخانه های قالیشویی مجهز و پیشرفته از این مواد برای شستشوی قالی و فرش استفاده کرده و نمی توان انتظار داشت که قالیشویی های سنتی نیز این روش شستن فرش را ارائه کنند.

استفاده از شست و شوی نانو برای فرش می تواند تا حد زیادی از کثیف و لکه شدن مجدد فرش ها جلوگیری کند. به طور کلی، استفاده از مواد شوینده نانو و شست و شوی فرش با مواد نانو باعث می گردد که رشد انواع قارچ ها و میکروب ها تا ۹۹ درصد کاهش پیدا کند.

از ویژگی های شست و شوی نانو می توان به پاک کردن انواع لکه های قدیمی که با استفاده از مواد شوینده معمولی از بین نمی روند اشاره کرد. البته مواد نانو از قیمت بالاتری نسبت به شوینده های معمولی برخوردار است. به همین دلیل از این مواد برای شست و شوی فرش های گران قیمت و دستبافت استفاده می شود. این مواد موجب می شوند که فرش ها کاملا تمیز و براق شوند و هیچگونه بوی بدی نداشته باشند.

مزایای شست و شوی نانو

همانطور که گفته شد شست و شوی نانو دارای مزیت های بی شماری در قالیشویی آنلاین است که در اینجا به معرفی آنها می پردازیم.

  • هیچ گونه بوی بدی بر روی فرش ها نمی ماند؛
  • از کثیف شدن دوباره فرش ها جلوگیری می کند؛
  • شست و شوی نانو به قارچ ها اجازه رشد نمی دهد؛
  • مواد نانو به نرم شدن فرش ها کمک زیادی می کند؛
  • همه ی لکه ها و کثیفی های قدیمی بر روی فرش از بین خواهد رفت؛
  • با ایجاد یک لایه ضد بو و ضد حساسیت باعث ضدعفونی شدن سطح فرش می شود؛
  • این مواد موجب افزایش ماندگاری الیاف فرش شده و طول عمر آن را افزایش می دهد؛
  • شست و شوی نانو موجب ایجاد خاصیت آنتی باکتریالی در فرش ها می گردد.

اعلاشویی فرش چیست؟

تقاوت اعلاشویی در نوع استفاده از مواد شوینده است. در شست و شوی معمولی فقط از تاید استفاده می کنند. در شست و شوی اعلا شست و شو با مایع شوینده انجام می گیرد. از مزایای اعلاشویی حفظ کیفیت فرش است.

در شستن معمولی فرش با آب و تاید یک بار شستشو شده و پس از خشک شدن تحویل مشتری داده می شود؛ اما در شستشوی درجه یک اعلا شویی فرش ۲ بار شست شو شده و سفیدشویی و لکه برداری تا حد امکان انجام می شود. شامپوی مورد استفاده در اعلاشویی اغلب محصولات قوی آلمانی بوده و با استفاده از کلر و آب ژاول این کار انجام شده که در نتیجه ی آن هم فرش تمیزتر می شود.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط