اشتباهات رایج تازه کارها در دنیای ارز دیجیتال ، بورس و فارکس

  • 14 شهریور 1401
  • 0 نظر
  • admin

برای مبتدی ها بازار ارز دیجیتال ، بورس و فارکس از نظر معاملات اهرمی در محبوب ترین برابری ها ، سهام ، کالاها و حتی دارایی ها و سایر ابزارهای بازارهای جهانی که در بزرگترین بورس های جهان معامله می شوند ، هیجان انگیز است. در این مطلب به مبانی و اصلاحات مهم دنیای ارز دیجیتال و بورس پرداخته و به اشتباهات رایج تازه کارها در آن می پردازیم.

شناخت فرصت های سرمایه گذاری

سرمایه ‌گذاران بی ‌شماری هستند که تازه وارد بازار فارکس شده ‌اند یا تصمیم گرفته ‌اند شروع کنند و می‌ خواهند از فرصت ‌های سود بالقوه در بازار فارکس استفاده کنند ، اما نمی‌ توانند استراتژی‌ های سرمایه‌ گذاری مناسبی را تولید کنند. به طور خلاصه به اطلاعاتی اشاره می کنیم که به این سرمایه گذاران کمک می کند تا بازار فارکس را به درستی بشناسند و سواد فارکس خود را در چارچوب اصلی افزایش دهند و حتی تجربه معاملات فارکس را ارائه دهند.

فارکس چیست؟

کلمه فارکس مخفف کلمه انگلیسی “Foreign Exchange” است.

بازار فارکس چیست؟

همانطور که از تعریف فارکس می توان فهمید ، بازار فارکس بازاری است که برای بانک های بین المللی ایجاد شده است تا معاملات ارزی بین خود را سریع تر و با هزینه کمتر انجام دهند. از سوی دیگر ، این بازار که پایه های آن در دهه 1970 گذاشته شد ، به بزرگترین و نقدشونده ترین بازار مالی جهان به ارزش 5.5 تریلیون دلار تبدیل شده است که امروزه محصولات متعددی در طیف گسترده ای در آن معامله می شود.

امروزه در بازار فارکس ، همه تراکنش ها به صورت آنلاین توسط بزرگترین بانک ها و موسسات مالی جهان و با کمک شبکه بانکی انجام می شود. سرمایه گذاران می توانند در بازار شرکت کنند ، معاملات را به صورت آنلاین از هر نقطه با یک شبکه اینترنتی ، حتی از دورترین نقاط جهان ، مدیریت نمایند.

ساعات و روزهای معاملات در بازار بورس

بازار فارکس بازاری است که برخلاف صرافی های سازمان یافته ، 24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته باز است. این معاملات که با افتتاح بورس سیدنی از یکشنبه شب آغاز شده ، از طریق هنگ کنگ ، سنگاپور ، توکیو و سپس خاورمیانه و بازارهای اروپا و آمریکا ادامه یافت. با بسته شدن بازار بورس نیویورک در روز جمعه ، بازار فارکس نیز در تعطیلات است. بنابراین ، سرمایه‌گذاران این فرصت را دارند که در هر زمانی از روز، در برابر تمامی تحولات جهانی و محلی که بازارهای مالی را تحت تأثیر قرار می‌دهند، اقدام کنند. بهترین مرجمع آموزش بورس و فارکس، فقط با مجموعه بزرگان بورس؛ ما بهترین ها را به شما ارائه می دهیم.

چه کسانی در بازار فارکس معامله می کنند؟

بازار فارکس بزرگترین صرافی مالی خارج از بورس جهان با بزرگترین پایگاه سرمایه گذار در جهان است. سرمایه گذاران نهادی و فردی ، از جمله صندوق های تامینی ، شرکت های بیمه ، بانک ها ، از نزدیک به 200 کشور در طیف گسترده ای از جغرافیای جهان ، در بازار فارکس تجارت می کنند.

به عبارت دقیق‌تر ، سرمایه‌گذاران نهادی و فردی که می‌ خواهند برای اهداف پوششی در ابزارهای پرطرفدار بازارهای جهانی با ریسک پذیری بالا و اهرم در شرایط معاملاتی انعطاف‌پذیر معامله کنند ، اعضای طبیعی این بازار هستند.

مزیت های بازار فارکس چیست؟

  • نقدشونده ترین بازار مالی جهان ؛
  • 5 روز / 24 ساعت بازار آزاد ؛
  • امکان عملیات دو طرفه ؛
  • دسترسی آسان به بازار ؛
  • فرصت معاملاتی اهرمی ؛
  • ناتوانی در دستکاری قیمت ها ؛
  • فرصت تمرین رایگان در حساب دمو فارکس ؛
  • پشتیبانی رایگان آموزش فارکس ؛
  • بدون هیچ هزینه ای مانند کمیسیون و هزینه های پنهان.

اشتباهات رایج تازه کارها در دنیای ارز دیجیتال ، بورس و فارکس

بازار فارکس یک بازار مشتقات اهرمی است. در حالی که فرصت سود بالایی را با پس انداز کمتر ارائه می دهد ، همچنین خطر زیان زیادی را با استراتژی های معاملاتی اشتباه شامل می شود. در سیستم اهرمی ، فرصت به دست آوردن و ریسک ضرر یکسان است. بازار فارکس یک بازار مشتقه بین المللی است ، نداشتن دانش و تجربه کافی در مورد عملکرد بازار و رفتار بازار ابزارهای معامله شده می تواند به یک نقطه ضعف تبدیل شود.

روانشناسی سرمایه گذار می تواند برای معامله گران بی تجربه که تازه وارد بازار فارکس شده اند ، یک نقطه ضعف باشد. با مزیت سیستم اهرمی، حجم زیاد تراکنش ها می تواند باعث ایجاد حس وحشت و ضرر شود. برای آموزش ارز دیجیتال با تیم ما همراه باشید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
Rate this post
نوشته های مرتبط