بررسی نکات مهم برای شروع بدنسازی

  • 24 فروردین 1401
  • 0 نظر
  • تیم تحریریه

مهندس پیام باویلی (پیام باویلی تبریزی) متولد 7 دسامبر 1994 استان آذربایجان شرقی شهر تبریز در ایران، بدنساز و مربی حرفه ای بادی بیلدینگ و فییتنس آقایان می باشد.

پیام باویلی مالک و مدیر باشگاه بدنسازی مولا (Mola GYM) و نائب رئیس هیات بدنسازی استان آذربایجان شرقی بوده و نیز عضویت هیئت رئیسه گروه سایکوکان را نیز بر عهده دارد و همچنین از هفت سال پیش تاکنون عضویت هیئت مدیره شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران را در کارنامه خود جای داده است.

پیام باویلی بدنسازی را از سن 18 سالگی شروع نموده و اولین مقام قهرمانی خود را در سال 2015 کسب نموده است پس از آن در چندین دوره مسابقات داخلی و بین المللی شرکت نموده و با کسب مقام و مدال افتخار آفرینی نموده است.

وی مدرک کارشناسی ارشد رشته مکانیک را از دانشگاه آزاد تبریز دریافت نموده و همچنین با چندین مدرک بین المللی مربیگری از کشور آلمان به عنوان مربی بدنسازی در باشگاه بدنسازی مولا فعالیت می نماید.

قد پیام باویلی 178 و وزنشان 116 کیلوگرم است.

بدنسازی برای چه سنینی مناسب است و چه مزیت هایی دارد؟

بدنسازی یک نوع ورزش به شمار می آید در نتیجه به سن و سال مرتبط نمی باشد به همین منظور به عنوان یک ورزش قطعا دارای مزایا و فواید بسیار خوبی خواهد بود.

یکی از مزایای بسیار خوب ورزش کردن داشتن برنامه غذایی معین و خاص می باشد که شما را مجبور می کند در برنامه غذایی خود بسیار دقت کنید که این امر از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری خواهد نمود.

وقتی تمرینات بدنسازی را انجام می‌دهید باعث می‌شود قدرت عضلات شما بالا برود و این امر باعث می شود که اندام متناسب تری داشته باشید.

از فواید دیگر بدنسازی قدرت استخوان ها و ماهیچه ها می باشد که یک مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود و همچنین وقتی شما مشغول به این ورزش می باشید از سلامت بدن و زیبایی اندام برخوردار خواهید بود.

بدنسازی باعث می شود انعطاف پذیری بدن شما زیاد شود و همچنین باعث افزایش قدرت و سرعت بدن نیز خواهد شد وقتی شما دچار فشارهای عصبی هستید بدنسازی گزینه بسیار خوبی خواهد بود و باعث می شود که فشارهای عصبی شما کاهش یابد.

افرادی که دچار فشار خون و یا بیماری‌های زمینه‌ای از جمله بیماری قلب هستند با انجام بدنسازی سبب می شوند که سوخت و ساز بدن آنها بالا رود در نتیجه برای سلامت بدن این گونه افراد بسیار مفید خواهد بود.

فواید دیگر این ورزش بالا بردن طول عمر افراد می باشد در نتیجه کیفیت زندگی را بسیار بهبود خواهد بخشید و علاوه بر آن باعث خوش فرم شدن بدن و ماهیچه ها می شود .

نظرتان در مورد تمرینات بدنسازی بانوان چیست؟

شاید وقتی صحبت از ورزش بدنسازی می‌شود بیشتر افراد فکر می‌کنند این ورزش فقط مختص آقایان می باشد در صورتیکه این ورزش هم برای آقایان و هم برای بانوان بوده و همه می توانند با توجه به سلیقه شخصی خود این ورزش را انجام دهند.

تمرینات بدنسازی برای بانوان نیز بسیار خاص بوده به همین منظور ما در اینجا به انواع مختلفی از آن اشاره می کنیم تا اطلاعات شما کامل و جامع تر گردد و با توجه به آن بتوانید ورزش مورد نظر خود را انجام دهید.

یکی از این تمرینات اسکات می باشد که برای تقویت ماهیچه باسن و عضلات دیگر به کار می رود که پادشاه تمام تمرینات بدنسازی محسوب می شود و شما می توانید از این تمرین برای فرم دهی پاها استفاده کنید.

تمرین دیگر در بدن سازی بانوان ددلیفت بوده یکی از بهترین حرکت ها است و این حرکت برای تمام بانوان مفید بوده در نتیجه اصلا مرتبط با شرایط سنی بانوان نمی باشد.

تمرین شکم خلبانی نیز از تمرینات بدنسازی می باشد به این شکل که شما باید از بارفیکس آویزان شوید و تمرینات شکم را کاملا هسته و با تمرکز بالا انجام دهید. توجه داشته باشید برای اینکه ستون مهره شما آسیب نبیند باید حتماً سر خود را بالا نگهدارید.

از دیگر تمرینات در بدنسازی بانوان تمرین جلو بازو می باشد که با استفاده از دمبل انجام می شود و برای جلوگیری از آسیب دیدگی و به دست آوردن نتیجه بهتر آرنج خود را نزدیک بدن نگه دارید و همچنین حتماً تمرینات مختلف جلوبازو را نیز انجام دهید.

تمرین پلانک که به صورت حرکت دمبل میباشد و اگر به صورت تک دست انجام شود یک تمرین بسیار مناسب برای عضلات پشت دست و همچنین تقویت هسته‌ بدن خواهد بود که با ترکیب کردن چندین نوع حرکت شما میتوانید بهترین تمرین ها را انجام دهید.

تمرین بارفیکس هم از تمرینات مهم بدنسازی است , تمرین بارفیکس باعث می شود فشار بسیار زیادی بر روی عضلات زیربغل , پشت و شانه بار شود

بسیاری از افراد بعد از انجام دادن تمرینات بدنسازی دچار اشتباهات خاصی می شوند و این امر باعث می‌شود که این ورزش بازده خوبی نداشته باشد. می توانید به چند مورد از این اشتباهات اشاره بکنید؟

یکی از اشتباهات بسیار بزرگ و رایج در میان افرادی که تمرینات بدنسازی را انجام می دهند این است که در مصرف کالری خود دقت نمی‌کنند و این امر باعث بروز بسیاری از بیماری ها در بدن آنها خواهد شد.

برخی از افراد فکر می‌کنند که وقتی مشغول وزنه زدن و تمرینات هستند نباید آب بنوشند که یک اشتباه بسیار بزرگ می باشد زیرا نوشیدن آب باعث می شود که این بیشتر عرق بکنید و در نتیجه دفع سموم در بدنتان بیشتر خواهد شد.

استفاده از تمرینات سخت و شدید به صورت مداوم نیز برای ورزشکاران مناسب نیست و همچنین طرز استفاده غلط از دستگاه نیز باعث می‌شود که خطرات جبران ناپذیری برای ورزشکاران ایجاد شود.

بسیاری از افراد مابین تمرینات خود استراحت نمی کنند که یکی دیگر از اشتباهات رایج می باشد.

وقتی مشغول بدنسازی هستید حتما باید برنامه منظم و دراز مدتی داشته باشید و برای ورزش و تمرین کردن حتما به باشگاه بروید، داشتن برنامه منظم از موارد بسیار مهم بدنسازیست.

از اشتباهات دیگر در بین افراد استفاده نمودن از تمرینات به صورت تکراری می باشد ، همچنین برخی از افراد نیز از مکمل‌های بسیار خطرناک در حین ورزش بدنسازی استفاده می‌کنند.

حتما باید به نکات بسیار ریز و مهم بدنسازی با پیام باویلی توجه کنید تا اثرات مثبتی را برایتان ایجاد کند زیرا رعایت نکردن هر کدام از آنها علاوه بر این که نتیجه مثبت و ثمربخشی نخواهد داشت بلکه باعث بروز مشکلات بسیار جدی نیز خواهد شد.

می توانید در مورد استفاده از مکمل های ورزشی برایمان توضیح دهید؟

مکمل های بدنسازی معمولاً توسط افرادی که مشغول به انجام فعالیت ورزشی و یا هر نوع فعالیت های دیگر که در زمینه ورزش می باشد استفاده می‌شوند و دارای ترکیبات مختلفی هستند که هریک تاثیرات مختص خود را دارند.

این مکمل ها معمولاً برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله آنها بالا بردن وزن و یا کاهش وزن می باشد و همچنین تامین نمودن پروتئین و سایر مواد معدنی موجود در بدن خواهد بود به همین منظور ورزشکاران می‌توانند به روش‌های مختلفی آن را در کنار وعده غذایی خود استفاده کنند.

مکمل بدنسازی را نمی‌توان به هیچ عنوان جایگزین وعده های غذایی در نظر گرفت زیرا مکمل های بدنسازی همه مواد مغذی مانند ویتامین های موجود در میوه و سبزیجات را دارا نمی باشند ، در نتیجه حتماً باید این مکمل ها را در کنار وعده غذایی قرار داد که اثرات بهتری از خود نشان دهد و مکمل ها باعث شوند که رشد عضلات شما بیشتر شده و همچنین باعث حجیم تر شدنشان شوند.

مکمل های بدنسازی علاوه بر اینکه باید اصل (اورجینال) باشند باید به درستی نیز مصرف شود زیرا میزان مصرف آن از اهمیت بسیار مهمی برخوردار خواهد بود در نتیجه افراد بدنساز باید به این نکته بسیار دقت کنند .

استفاده از این مکمل ها بدنسازی مزیت های بسیار زیادی دارد، یکی از آنها این است که شما برای تامین همه پروتئین ها و مواد معدنی خود نمی توانید حجم زیادی از غذاها را استفاده کنید .

به همین منظور وقتی این مکمل‌ها را در برنامه غذایی خود قرار می دهید با مصرف کم غذا به همراه این مکمل ها می توانید تمام نیاز بدنتان را به خوبی تامین کنید در نتیجه از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و استفاده از مکمل‌ها راندمان کار شما را نیز بالاتر خواهد برد.

با توجه به اینکه پخت و پز غذا پروسه سخت و زمانبری می باشد به همین منظور امروزه افراد ترجیح می‌دهند که از این مکمل ها بیشتر استفاده کنند

وقتی می‌خواهید از مکمل‌ها استفاده کنید حتما توجه کنید که نوع اصل آن را خریداری کنید زیرا متاسفانه اینروزها نوع تقلبی آن وارد بازار شده است و افراد سودجو نیز از فرصت استفاده می‌کنند و آن را با قیمت بالایی به فروش می‌رسانند ، در نتیجه مکمل های بدنسازی اگر اصل و اورجینال نباشد علاوه بر اینکه فایده‌ای برای بدن ندارند باعث ایجاد عوارض جبران‌ناپذیری نیز خواهند شد.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه

*

code